Jisca Kuiper Lies Korevaar Nynke Boonstra Dr. Jacomijn Hofstra
In deze bijdrage de bevindingen uit een evaluatieonderzoek naar een methodiek om jongeren met psychische problemen te begeleiden bij het kiezen en verkrijgen van een reguliere opleiding, tegen de achtergrond...
De afgelopen jaren hebben vroegere collega’s Jaap van Weeghel en Jacques Zeelen elkaar weer opgezocht. Behalve gewandeld hebben ze ook grondig van gedachten gewisseld in een kritische briefwisseling.
Petra Havinga Dr. Jacomijn Hofstra Dr. Lies Korevaar Jorien van der Velde
Deze bijdrage gaat in op een kleinschalige evaluatie van het StudieSucces-project (onderdeel van de Begeleid Leren-methodiek) uitgevoerd aan de Hanzehogeschool Groningen. De methodiek, de doelgroep en de...
Op 9 september 2021 vond in stadion Galgewaard van FC Utrecht het symposium plaats ter gelegenheid van het afscheid van Jaap van Weeghel als directeur Wetenschap van Kenniscentrum Phrenos. In een geanimeerde en...
Jean Pierre Wilken was bij het ontstaan van het tijdschrift betrokken. Hij is lector Participatie, Zorg en Ondersteuning bij Hogeschool Utrecht en heeft vele publicaties op zijn naam staan op het gebied van...
SRH is een van de meest gebruikte herstelondersteunende benaderingen in Nederland en België. Daarnaast wordt ze ook in een tiental andere landen toegepast. In dit artikel beschrijven we de ontwikkelingen...
Dit boek is geschreven voor begeleiders en ouders van jonge mensen die moeite hebben om een schoolopleiding te koppelen aan een beroepsperspectief en kansen op de arbeidsmarkt. Het beschrijft de ervaringen bij...
Het themagedeelte van dit nummer gaat over Begeleid Leren. Begeleid Leren is kort geformuleerd: mensen met psychiatrische beperkingen helpen bij het kiezen, verkrijgen en behouden van een reguliere opleiding.
In april 2002 is in Eindhoven een Begeleid Leren-project gestart als een samenwerkingsproject tussen de GGz Eindhoven (GGzE ), zorgeenheid Promenzo en de School voor Volwassenen Educatie van het Regionaal...